Dagens ridpass blev en blandning mellan, typ, gott och ont. Mellan svart och vitt. Sött och salt. Ja, ni fattar.
Bergodalbana, upp och ner, bak och fram osv.

I början skötte han sig bättre än vad jag förväntat mig. Han var lite stressad och uppspelt när vi klev in i ridhuset, men trots detta så lyssnade han jätte bra på minsta lilla signal. Red igenom honom ordentligt i skritt. Mycket volter, serpentiner, halvhalter, nogranna hörnpasseringar, halter, öppna & sluta (vilket vi inte tränat på så mycket ännu). 
Detta gick jätte bra.
 
Sen skulle vi börja trava. Han slängtravade, kastade med huvudet, sprang på snedden. Om jag försökte peta ut rumpan hans på spåret igen så började han studsa och sticka iväg i galopp. 
Efter mååååånga om och men så fick vi till en ordentlig trav på volt, följde sedan spåret och rumpan föll inåt. 
Vi höll på jätte länge för att få till detta, men då han var så otroligt pigg så orkade jag inte hålla honom och valde då att låta honom springa av sig. Så vi tog några varv galopp i varje varv och gav oss på traven igen. Då funkade det.
 
Han har överskottsenergi den där hästen så det räcker åt hela Stackbo tror jag. 
Men i det stora hela så är jag rätt nöjd med dagens pass. 
 

Kommentera

Publiceras ej