Idag hände någonting helgalet, typ. Jag blev livrädd, Brolle med tror jag. Han såg i alla fall rätt panikslagen ut. 
 
Jag bestämde mig för att longera honom och se hur han rörde sig idag eftersom han var stel och lite småhalt igår. Till en början gick det bra, precis som alltid. Men så helt plötsligt så bara drar han i en jäkla fart. Runt runt på volten, drar lite utåt och kastar med huvudet och studsar. Helt plötsligt får han in deltan i munnen. Jag förstår inte hur det gick till för när jag med flit har försökt att dra fram den för att se ifall han kan få den i munnen så har det inte gått. 
I alla fall, när han fick deltan i munnen så fick han halvt panik och drog bortåt, reste sig lite och höll på. Detta resulterade i att deltan drog med sig betet så en bettringen låg i munnen tillsammans med deltan och en del av en sidostycket.Och han vägrade stanna.
 
När jag tillslut fick stop på honom så verkade han väldigt lättad. Men han klarade sig utan skador, som tur är. 
 
Han såg i allafall fräsch ut i benen. Inge halt eller stel alls i dag. Och han har ju vanligtvis vilodag på måndagar så på tisdag ska vi skritta en sväng nu när han har fått stå hela helgen.
 

Kommentera

Publiceras ej