Hej!
 
Tänkte lite snabbg sammanfatta dagen. Kära Johanna har idag besökt oss i stallet för att prova ut utrusningen och se hur den ligger.
Av 6 hästar var det INGEN som hade en passande sadel. Av 6 hästar var det EN som hittade en sadel som passade (som förvisso inte var tillsalu), så nu vet hon i alla fall vad hon ska leta efter.
Och det vet väl jag förvisso också, och jag vet hur man kollar och provar. 
Så det var extremt lärorikt det här, verkligen en toppen bra dag och en helt fantastisk tjej.
 
Brolles sadel var lite lite för smal och lite för svängd. Den låg inte katastrofalt dåligt, men inte alls bra.
Så nu ska jag sälja min älskade St Martin och försöka hitta någon annan som kan passsa, så tills vidadare blir det barbacka ridning.
Jag har ju förvisso ridgjorden, men jaja.

Om du som läser kanske råkar vara på jakt efter en ny sadel så kan du ju kika på min, HÄR!
 
 
Kan även säga som så att jag har sökt jobb, till sommaren. Har lämnat in en ansökan, så vi får väl se vad som händer :)
 
Nu ska jag strax lägga mig och kolla på Benjamin Buttons otroliga liv. I morgon väntar en ny dag med jobb, stall pyssel och ridning. Härligt :)
 
Barbacka, Brolle, Häst, Jobb, Junior Bror, Sadel, Sadelutprovning,

Kommentera

Publiceras ej