Ojojoj vilken dag.

Vädret förstörde verkligen denna dag.
När vi kom ut till stallet så var den nämligen inte plogat. Så vi fick pulsa i nästan 1 meter djup snö ner till hagen och ut till hästarna som stod samlade runt foderhäcken. När vi kommer fram ser vi att ALLA täcken är stelfrusna och det hänger istappar ifrån dem.
De flesta var även blöta rakt igenom. Så jag och Brolle gick i förvag, med Joker, Balder och Roger på släp, lösa.
Det gick ovanligt bra att ha dom lösa idag. Men jag gissar på att dom ville in.

Så vi slet som djur för att få av alla täcken som vägde typ flera hundra kilon. Sedan ut i djupsnön igen för att dra in 5 stycken småbalar med hö. (30kgx5) Tur vi har en pulka i stallet.

Sedan skulle vi göra i ordning så att alla hästar hade mat under natten och en frukost påse.
Fixa vatten, som dom alla drack fleeera liter.
Och så fick jag tvätta Brolles sår. Han har nämligen ett litet balltramp som idag ömmade jätte mycket.
Lite varm och väldigt öm. Tyckte inte alls om att jag kände på hoven.
Så han fick stå med ett jodopax omslag i natt. Så får vi se hur det ser ut i morgon.
Jag vet ju vad det är och han är inte halt. Det gäller bara att det ska läka.
Men eftersom han inte har några sulor så kan han iaf inte ridas nu så det kan ju vara bra.
 
Min stackars lilla pojke..
Ser ut som han har världens knöl...
Brolle, Häst, Junior Bror, Olycka, Snö, Snöstorm, Vinter,

Kommentera

Publiceras ej