Dålig sömn ? Jajamensan.
Sov ungefär en halvtimme i natt, så var dötrött och grinig i morse.
Allt var piss och skit typ, så jag åkte till skolan och lämnade in datorn bara sen hem igen.

Åkte ut till stallet sen, smörjde 2 sadlar som var dammiga så in-i-helvetet, typ.
Sen hjälpte jag H att mocka ur en Bus hage, fast vi blev inte klara, fortsätter imorgon.

Och idag har Broddan blivit riden, inte bara skrittad 2 steg, utan riden.
Jag slängde mig upp och hon började gå på första smackningen. så vi red en liten bit bara.
Sen fick H hoppa upp och provsitta lite, gick runt lite på gården och hon skötte sig jätte bra.
Så eventuellt så ska vi ta en sista ridtur på småtjejorna imorgon, innan dom släpps på bete.
Jag tar Clumsy och hon Broddan. Det blir första gångern Broddan får gå långt, och första gången Clumsy får sällskap. Ska bli kul och se hur dom sköter sig.
Tror faktiskt det kommer gå jätte bra, dom är ju trots allt bästa kompisar ;;

Nu ska jag ta en promenad, sen fortsätta på min "att göra lista" som kan behövas till stallet nu.
Ska storstäda där i helgen, se hur mycket vi hinner med. Finns så sjukt mycket som behöver göras !

Kommentera

Publiceras ej